[NUUG kart] Markering av store innsjøer i Norge

Espen Talberg espental at gmail.com
Sat Aug 18 18:42:13 CEST 2007

Magne Mæhre wrote:

> Kan noen bekrefte eller avkrefte dette ?   Jeg har nå brukt et par ukesverk
> på å rette opp feil i kystlinjen (inverterte øyer, ufullstendige tracks, etc. etc.)
> i Trøndelag, og vil selvsagt avslutte den jobben ASAP hvis det viser seg å
> ha vært bortkastet...

Jeg tror ikke det er nødvendig å avslutte arbeidet så brått eller frykte
at du har gjort en bortkastet jobb. Kystlinjen vil _over tid_ endres pga
høyvann/lavvann, errosjon og andre naturlige hendelser i naturen.

Jeg ønsket bare å spørre om det er ønskelig å ha større nøyaktighet på
data for innsjøer og små dammer, fordi de mindre av størrelse og Lansat
bildemateriale er svært begrenset på detaljrikdom på lave zoom-verdier.

Beklager hvis jeg skremte det, det var ikke meningen. Jeg så ikke at
punktet kunne bli missforstått på den måten. Dersom jeg finner tilbake
til kilden som beskriver detaljene omkring kystlinjen igjen så skal jeg
poste url'en for deg, så du får se hvor jeg har påstanden fra.

... nok en gang, jeg tviler på at du trenger ta dette så dramatisk :-)

Espen Talberg