[NUUG kart] Vei på rekkehusfelt

Håkon Enger hakon.enger at fys.uio.no
Sun Aug 19 20:29:14 CEST 2007

On Sun, 19 Aug 2007, Espen Talberg wrote:

> Dersom service brukes om privat småvei slik som i disse tilfellene så vil
> jeg selvfølgelig endre praksis :-)

Jeg tror ihvertfall at etablert praksis er å bruke highway=residential for
kommunale veier i boligfelt. Jeg mener det er logisk å markere slike private
veier som "mindre" enn de kommunale veiene, og har brukt highway=service for
slike veier. Ser ikke helt at det skulle være noen grunn til å gjøre forskjell
på private småveier i industrifelt og i boligfelt.
(landuse=industrial/residential indikerer om området blir brukt til industri
eller boliger, evt. kan man bruke abutters=residential sammen med
highway=service.)

   Håkon