[NUUG kart] Sykkelveier, gangstier etc.

Håkon Enger hakon.enger at fys.uio.no
Mon Aug 20 11:25:41 CEST 2007

On Mon, 20 Aug 2007, Bernt M. Johnsen wrote:

> Men dette gjelder også gang og sykkelstier merket med skilt nr 522 som
> wiki'en anbefaler oss å merke som "cycleway".

I følge dette svaret til SLF fra Vegdirektoratet er det forskjell på
reglene for "gangvei" og "gang- og sykkelvei":

http://www.syklistene.no/Trafikk_sikkerhet/Sporsmal_svar/1629

Men vi skulle kanskje helst hatt en egen tag for gang- og sykkelvei.
Derimot har jeg ikke sett så mange rene sykkelveier i Norge, så man kan
vanligvis anta at highway=cycleway betyr gang- og sykkelvei.

   Håkon