[NUUG kart] OSM med norske byer

Espen Talberg espental at gmail.com
Wed Jun 6 12:23:35 CEST 2007

Jeg har lett etter en kilde vi kan bruke for innbyggertall i  Norge. I
den forbindelse så har jeg fått kontakt med en person fra SSB som har
vært interessert i å hjelpe meg.

Et spørsmål de stiller er om det er nok med at deres data er utgitt
under «sa-by 2.0» lisens (CC Attribution-ShareAlike 2.0). Spørsmålet
lyder: "Er 'by-sa 2.0' tilstrekkelig for dere i forhold til våre data?
 Hvis 'ja', så er det i praksis det som er lisensen vi tilbyr våre
data på"

Hva er deres tanker om dette?

Da OSM og SSB har lik lisens (i praksis) så antar jeg at vi kan
benytte data fra SSB. Selv om kildereferansen ikke vil synes på selve
kartet, så foreslår jeg av vi kan ha kildereferanse og innbyggertall
slik:
<tag k="source" v="earth-info.nga.mil, pop:SSB(2006)"/>
<tag k="population" v="NUM"/>

Er det noen motforestillinger? Jeg kan eventuelt  videreformidle
spørsmål/kontakt til personen som ville hjelpe meg innenfor SSB.
Alternativt så kan vi droppe innbyggertall da det ser ut til at andre
data vil bli vanskelig å finne.

Vennlig hilsen
Espen Talberg