[NUUG kart] e-foto - fotogrametrisk arbeidsstasjon med GPL-lisens

Fredrik Melsom Klausen fredrik.klausen at gmail.com
Wed May 30 13:18:26 CEST 2007

Kan være at dette blir litt på siden, men et annet matnyttig prosjekt
for manipulasjon (og muligens digitalisering) av kartdata er Jump:
http://www.vividsolutions.com/jump/

Jump kan brukes direkte mot wfs servere som f.eks Geoserver for
editering av kartdata og tilbyr også en del rundt visualisering mot
wms grensesnitt.

Et annet alternativ er uDig (basert på geotools), som tilbyr mye av det samme:
http://udig.refractions.net/confluence/display/UDIG/Home

mvh
Fredrik