[NUUG kart] Skiløyper i OSM?

Bjorn Munch Bjorn.Munch at sun.com
Sat Nov 10 19:06:09 CET 2007

Knut Arne Bjørndal skrev:

> Jeg vet ikke hva som er ment med route=ski, men det er sikkert en grei
> tag å bruke for skiløyper.

Skal dette da være eneste tag (utenom et evt. navn)?  Eller må alt ha
"highway=<xxxx>"?

> Jeg tror jeg stemmer for en separat way, det er jo egentlig helt
> uavhengige ting, bortsett fra at sykkelveier og slikt gjerne er frie
> for trær uansett, og derfor et enkelt sted å legge en skiløype.

Hvis de er brede nok.  Mange skiløyper går over myrer eller langs
traséer hugget gjennom skogen hvor det ikke nødvendigvis går en sti
for sommerbruk.

Vet ikke hvordan det vil bli hvis jeg lager en ny way som bruker de
samme nodene som en eksisterende.  Men først må jeg ut på tur. :-)

- Bjørn

PS. Jeg håper jeg fått triksa til de norske bokstavene nå.  En
testmail til meg selv så ihvertfall riktig ut.