[NUUG kart] Skiløyper

Bjorn Munch Bjorn.Munch at sun.com
Sun Nov 11 15:30:43 CET 2007

On 11/11 14.42, Kjell Are Refsvik wrote:
> Hei,
>
> Kunne ikke unngå å legge merke til diskusjonen. Her er mine kommentarer:
>
> 1. Bør være uavhengig av stier forøvrig. Dette KAN jo være en
> tidsavhengig ting som går over myrer og vann

Det er mye av dette i Bymarka i Trondheim. :-)  Man kan ikke stole på
at man kan gå tørrskodd langs skiløpe-traseene om sommeren.

> 2. Bør indikere antall spor og om skiløypa har en fast avsatt del for
> skøyting. Det er hvertfall blitt et fenomen her på Lillehammer og vil
> tro andre steder i Norge også tråkker opp faste skøytedeler der det
> går ann å utøve denne delen av sporten.

Problemet er at dette er tidsavhengig informasjon; ingen garanti for
at dette blir det samme neste sesong.  Eller at det er samme tilstand
gjennom sesongen.  Og hva slags tag skal man evt. bruke?

> 3. Lysløype eller ikke

OK den burde være grei. Selv går jeg bare i dagslys, men jeg kan vel
anta at der det er lyktestolper er det lysløype. Så gjelder det å se
etter dem da. :-)

Jeg regner med å ta en tur imorgen da jeg har fri. :-)

- Bjørn  (nå forhåpentligvis med korrekte norske nokstaver...)