[NUUG kart] Copyright ??

Håkon Enger hakon.enger at fys.uio.no
Tue Sep 4 14:13:49 CEST 2007

On Tue, 4 Sep 2007, Petter Reinholdtsen wrote:

> Det var et forsøk, som jeg tror har blitt funnet å være en dårlig ide,
> men jeg har ikke fulgt hele debatten.

Det er nok mailinglista legal-talk som er riktig adresse for denne
diskusjonen, men jeg tør ikke bli med der... Personlig synes jeg det er en
elendig idé at noen kan ha "copyright på en vei" i det hele tatt (Det
måtte i så fall være de som bygde veien som har copyrighten ;-) ?) Men
faktum er at OSM har en lisens (cc-by-sa) som krever at alle bidragsytere
krediteres i all gjengivense av kartene. Noen (deriblant undertegnede)
mener at en ren "public domain-lisens" ville være bedre. Dersom du er
enig, kan du legge til {{PD-user}} på din Wiki-brukerside for å frigjøre
alle dine bidrag til OSM.

   Håkon