[NUUG kart] cron render av Norge

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Fri Sep 14 01:13:09 CEST 2007

Petter Reinholdtsen wrote:
> [Michael Eric Menk]

> Kan det være en ide å lage denne listen dynamisk basert på hvilke
> plasser som er tagget med 'is_in=Norway', dvs. de som dukker opp på
> <URL:http://almien.co.uk/City/Page/tag_199.htm>?  Da kan jo hver
> enkelt oppdatere listen?
>
> (Ja, jeg er klar over at mange plasser mangler slik tag.  Det bør
> fikses. :)
>
> Vennlig hilsen,

Dette er ikke rendre ALLE byene i Norge, men slik at de som jobber med
kartet, vet at det ikke er 4 uker gammelt kart når de ser på kartet.
Norge blir i tillegg rendret av det andre skriptet. (Når køen ikke er
alt for lang, se nederst)

http://almien.co.uk/City/Page/tag_199.htm er ikke operativ lenger. ISP-en som den lå hos, forsvant bare. De har ikke fått den opp (prioritert tiden). Så denne blir ikke oppdatert lengre.

Tanke med den listen jeg har laget er at hvis du mapper mye i f.eks. Trondheim, så kan jeg kjøre den som endel av cron-jobben min på fredag morgen, slik at den er antageligvis klar til helgen. Jeg kan ta og legge ut siden slik at den ikke ligger på User:mikemenk.. Skal også legge til litt kode, slik at den ikke rendrer helt nye tiles.

_Overbelastning_
Akkurat nå er det tah litt overbelastet. Det er for lang kø, slik at databasen sliter litt med trafikkproblemer. Det er nå en ukes vent på rendringen, de måtte sette ned antall rendrere for å ikke overbelaste systemet, men de har ikke satt begrensinger på requests, slik at køen har bare økt og økt siden søndag.

Jeg har i tillegg laget en ny planetcurrency check (den gamle virker ikke lengre). Men å kjøre den på full guffe nå er vel ikke så populært.
--
Mike Menk