[NUUG kart] På tide å rydde skiløypene i Bymarka, Trondheim?

Bjorn Munch Bjorn.Munch at sun.com
Thu Apr 17 13:42:44 CEST 2008

On 17/04 13.28, Bernt M. Johnsen wrote:
> Nå rendrer osmarender piste:type=nordic slik at det er mulig å legge
> inn skiløyper saklig også.

Bra!

> I utsnittet http://geo.topf.org/comparison/index.html?mt0=mapnik&mt1=tah&lon=10.4780388&lat=63.3863699&z=13
>
> Finnes følgende varianter:
> highway=footway
> highway=footway;piste:type=nordic
> highway=track
> highway=track;piste:type=nordic
> piste:type=nordics
                   ^
Uten s, vel?

Antar den siste skal brukes på "rene" skiløyper.

> Det gjenstår litt å ønske på rendringen, men det gjørs i alle fall. I
> Bymarka er det en rekke skiløyper som ikke også bør stå som footway
> siden det ikke er en saklig sti der om sommeren. Er det noen som følr
> seg kallet til å rydde opp? (må innrømme at jeg ikke har 100% oversikt
> over hva som ligger under snøen i alle skiløypene der oppe).

Ikke jeg heller, men kan alltids prøve. Samtidig må jeg få ut finger'n
og få lagt inn diverse småbiter som jeg har tracket siste del av
vinteren, bl.a. gikk jeg over Kvistingen *både* på langs og på tvers
Skjærtorsdag.  Disse er ihvertfall garantert ikke footway. ;-)

- Bjørn