[NUUG kart] "primary" er IKKE "fylkesveg" !

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Thu Aug 7 22:08:45 CEST 2008

Knut Arne Bjørndal wrote:

> Jeg tror det ble presisert på map features nylig at lanes= brukes for
> totalt antall felt wayen representerer, så gang i så fall alle tallene
> med 2.

Ypperlig at det er blitt forandret..., jeg syntes den var litt teit med
"antall felt i en retning".

Jeg foreslår da følgde.

Av vi på alle veier som er trunk, secondary og tertiary skal merkes med
lane=1 dersom det ikke er noe gul midtstripe., og i tillegg tagger
est_width=X dersom man tror at lastebiler vil ha problemer med å kjøre
forbi hverandre.

Bare som referanse, så er maks bredde på kjøretøy 2.5meter(ikke
medregnet speil), og gang og sykkelsti er normalbredden på 3 meter.

--
Mike