[NUUG kart] Sykkelveier i Bergen.

vegard vegard at engen.priv.no
Thu Aug 14 12:39:13 CEST 2008

Hei,

Jeg har begynt å se litt på sykkelveiene i Bergen. Gikk over sykkelruten
til Åsane i går, den skal være noenlunde riktig nå.

Jeg har migrert til å bruke relations for angivelse av sykkelruter, så
jeg har gjort om igjen merkingen av Sandviksruten. relations er litt mer
fleksibelt, f.eks. kan du med den klare å få to sykkelruter til å følge
samme vei et stykke (f.eks. gjennom sentrum?)

Jeg tok ikke nok bilder/notater, så det kan være visse feil fortsatt.
Men der jeg har fjernet cycleway=lane på veien er det stort sett med
vilje - cycleway=lane skal vel kun brukes der det er *oppmerket*
dedikert sykkelfelt, og det var ikke tilfelle hele veien...

Jeg *tror* den skal være rimelig nøyaktig hele veien til Åsane senter
nå.

En annen ting er at jeg har tagget det som ser ut som fortau som separat
gang/sykkelsti der den er *merket* som det. Og det er store deler av
veien. Og altså ikke brukt cycleway=track. Spesielt utover til
Handelshøyskolen var cycleway=track litt kjelkete, fordi hovedveien var
merket som to løp, et sørgående og ett nordgående (og enveiskjørt), mens
sykkelveien var toveis langs det sørgående.
--
- Vegard Engen, member of the first RFC1149 implementation team.