[NUUG kart] Turistforeningshyttene

Vidar Gundersen vibrog+no.nuug.kart at gmail.com
Tue Dec 9 09:31:45 CET 2008

2008/12/8 Bernt M. Johnsen <berntm at gmail.com>:
> Hvordan tagger vi dem? Vi har jo tre typer
> Betjent, selvbetjent og ubetjent. Forslag?

det finnes ikke passende tag for dette nå, mener jeg.
det hadde vært fint om noen av oss engasjerte oss i å utvikle dette
forslaget videre, feks hut:type=*:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Alpine_Hut

i mangel på passende tag ville jeg brukt det nærmeste jeg fant
fra proposal bunken, evt finne på noe passende, feks:

tourism=hut
hut:___=betjent/selvbetjent/ubetjent (finn på/oversett)
access:nøkkel=standardnøkkel (research må gjøres)
place=locality  # slik at navnet kommer opp på kartet
name=Småvannsbu  # den er i Kjekstadmarka/Asker
operator=Turistforeningen (DNT)
note=FIXME: midlertidig tagging

tagges de slik, vil man lett kunne søke det opp og fikse senere.
heller for mye informasjon/tags enn for lite.