[NUUG kart] Turistforeningshyttene

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Thu Dec 11 14:59:07 CET 2008

Uansett så trenger vi en standard å forholde oss til, en kjapp sjekk viser at

Gjendebu og Finse 1222 er hotel
Gjendesheim, Turtagrø, Juvasshytta og Leirvassbu er hostel
Renndølsetra og Innerdalshytta er guest house (mea culpa)
Krossbu er cafe
Nedalshytta er cabin
Fondsbu er hamlet (Men det er Gjendesheim også, så kanskje ok hvis det
ikke er overnattingsstedet som er tagget)

Slik det er nå, spriker det for mye til å være brukbart, derfor
trenger vi en nasjonal standard (på samme måte som vi her i landet har
etablert konsensus for at  stamvei=trunk, primary=riksveg og
secondary=fylkesveg uavhengig av veistandard og annen synsing).

 Jeg synes godt man kan prøve å la være å etablere nye tagger hvis
mulig, det er mange nok som det er. (personlig er jeg tilhenger av å
ha et kanonisk internasjonalt sett med lovlige tagger og en prosedyre
for hvordan dette defineres, men har ikke tenkt å dra den diskusjonen
nå).

--
Bernt Marius Johnsen
"Melius vivit qui remigat"