[NUUG kart] Turistforeningshyttene

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Thu Dec 11 15:22:25 CET 2008

2008/12/11 Gustav Foseid <gustavf at gmail.com>:
> Jeg foreslår guest_house på betjente hytter, men at operator bør settes for
> å angi at det er ei turisthytte. Så er spørsmålet om de da skal være
> operator=Turistforeningen eller om det skal være hver enkel lokale
> turisforening.

Synes også "guest house" passer best på de betjente.
operator-forslaget er godt, og bør være de lokale foreningene
(Nedalshytta får operator="Trondhjems Turistforening" mens Gjendesheim
får operator="Den Norske Turistforening". "turistforeningen" blir litt
for generisk. Renndølsetra bør kanskje ha operator=private? Det er
også forskjell på om slike steder har kvarteravtale med
turistforeningen eller ikke (hvis de har det, har du som medlem
rabatterte priser), det bør vel kanskje også med?

Og så kommer avgrensningen mot hotell, jeg synes f.eks. at Turtagrø
bør gå som hotell, selv om de også tilbyr enklere innkvartering i det
gamle bygget bak.

Neste punkt blir selv- og ubetjente hytter. Noen forslag?

--
Bernt Marius Johnsen
"Melius vivit qui remigat"