[NUUG kart] Møte med UD om grensa Norge-Finland

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Fri Dec 12 16:12:04 CET 2008

2008/12/12 Gustav Foseid <gustavf at gmail.com>:

> Som et punkt på ei grenselinje. Dersom man på død og liv vil, så kanskje
> ref= med nummeret.

Ikke enig. Grenserøysa er jo et objekt i terrenget i som jeg synes
trenger en eskplsitt tag (Det lages jo mange punkter av andre formål,
f.eks. har jeg sett folk legge ekstra punkter i en grenseknekk for å
lure besier-algoritmen til å ikke lage en kurve utav knekken, og det
er greitt å kunne skille grenserøysene fra slike punkter).

Kan også se for meg at en renderer ønsker å rendre grenserøysene med
et eget symbol og nummer. Se f.eks. norske 1:50000-kart

--
Bernt Marius Johnsen
"Melius vivit qui remigat"