[NUUG kart] Turistforeningshyttene

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Sun Dec 14 17:29:02 CET 2008

On Sun, Dec 14, 2008 at 1:05 PM, Kenneth Mokkelbost <kmokk at yahoo.no> wrote:

> tourism=cabin

Dette er en tag som jeg synes virker nyttig. Den bør kanskje samkjøres med
noen andre tager for vandreruter og inn i en renderer?

> service=yes | self | no

service er en tag som allerede er i bruk til å angi en del andre ting, bl.a.
i forbindelse med jernbane og veg. Jeg synes ikke det er fornuftig å
"gjenbruke" denne til hytter. Uansett bør man være forsiktig med å
introdusere verdier som "self" uten å være helt sikker på at man kan
beskrive dette på en måte som har gyldoghet utover Norge. Skal man tagge noe
helt spesifikt, så synes jeg faktisk at turisthytte=selvbetjent kan
vurderes.

> operator=DNT | KNT | TT | NTNUI | ....

Hvilken verdi har det å angi hvilken lokalforening av Turistforeningen som
driver ei hytte?

> access=public | private

Hva slags "cabin" er det som skal merkes med "private"?

 - Gustav