[NUUG kart] Routing på Garmin med OSM-kart og sykkel

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Mon Dec 15 23:23:03 CET 2008

On Wed, Dec 10, 2008 at 04:23:04PM +0100, Bernt M. Johnsen wrote:
> Nå har jeg lekt litt med dette noen dager (Se
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Mkgmap/routing). Det fungerer
> utmerket for sykkel i Trondheim, mye bedre enn med CityNavigator og
> sykkel i alle fall. OSM'erne her i byen har vært flinke med cycleway
> og bicycle=yes. Morsomt

Jeg har såvidt lekt litt med det nå, og i hovedsak ser det ut til å
virke selv om det er litt småbuggete. Kan du prøve å lage en rute fra
Gløshaugen til Melhus? I kartet jeg laget meg får denne ruten noen helt
ville punkter mellom Tillerkrysset og Klettkrysset som ikke følger veier
eller andre kart-features i det hele tatt. Jeg vet ikke om det er en bug
i mkgmap eller kartgrunnlaget, men de manifesterer seg på noenlunde
samme sted både om jeg velger å kalkulere rute for sykkel eller bil.

Med routingstøtte i kartet tror jeg endelig at eTrex Vistaen min kan
gjøre nytte for seg i bil til andre ting enn å logge spor for OSM.

--
Einar Ryeng