[NUUG kart] Øyer i vann

Espen Isaksen espen.isaksen at gmail.com
Thu Dec 18 20:04:11 CET 2008

Hei!

Prøver å tegne opp vann i Finnemarka. Får da et problem med de vanna
som har øyer. Det er to ting jeg ikke forstår.

1. Sammenhengen mellom øyer og vann? Ser ut som andre har satt det opp
som multipolygon med inner og outer boundary?
2. Hvordan skal jeg gjøre dette med inner og outer boundary i
Potlatch? Ser at det er en relation greie der, men forstod ikke helt
hvordan det hang sammen.

Er det noen som har en link til en side som forklarer hvordan dette
gjøres, eller kan forklare meg hvordan dette fungerer?

mvh
Espen