[NUUG kart] Øyer i vann

Arnt Richard Johansen arj at nvg.org
Fri Dec 19 12:00:41 CET 2008

On Fri, Dec 19, 2008 at 11:49:08AM +0100, Gustav Foseid wrote:

> Et lite tips:
>
> I Finnmark har ikke Yahoo noe annet enn bilder fra Landsat. Å bruke JOSM med
> WMS-plugin (henter Landsat-bilder) og Lakewalker-plugin et veldig bra
> verktøy for å tegne sjøer.

Tiltredes. Men Lakewalker greier tydeligvis ikke å håndtere øyer i vann riktig, så det må man tegne manuelt.

Forresten, kan noen forklare hva jeg har gjort feil her?

http://www.openstreetmap.org/?lat=68.6783&lon=14.4843&zoom=14&layers=B000TTF

�yene er satt som "inner" i forhold til vannene, men verken Mapnik eller Osmarender viser dem, og Maplint syter over "untagged-way".

--
Arnt Richard Johansen                                http://arj.nvg.org/
Si hoc legere scis, nimium eruditionis habes.