[NUUG kart] Hvordan merker man en barnehage?

Helge Hafting helge.hafting at aitel.hist.no
Mon Feb 4 16:38:10 CET 2008

Oddgeir Kvien wrote:
> Noe med oppsettet på dene maillista gjør at jeg som default sender svar
> til avsender og ikke til lista, så jeg sender denne på nytt denne gangen
> til mail-lista:
>
> Det nermeste er vel amenity school, burde ha vært muligheter for
> kindergarten el.
>
> Samtidig lurer jeg litt på hvor lurt det er å merke av slike ting, men
> mulig det bare er jeg som er litt paranoid i disse "lommetider"......

Den som vil finne barnehager finner dem
alltids ved hjelp av telefonkatalogen, andre kart eller
ved å spørre seg frem. Eller ved å kjøre rundt slik
vi som lager kartet gjør. Å fjerne barnehager fra osm-kartet
vil ikke gjøre verden tryggere.

Det er dessuten nok av de som har en akseptabel grunn for
å lete opp en barnehage. Både vanlige brukere og ansatte
trenger å finne stedet første gangen.

Helge Hafting