[NUUG kart] Hvilken kategori er motovei kl. B (osm)?

Espen Talberg espental at gmail.com
Tue Jan 1 20:10:08 CET 2008

helgehaf at aitel.hist.no wrote:
> Hva med motorvei klasse B?  Er det også "motorway"?
> Eller blir det trunk eller primary?

Dette fant jeg om «klasse B» på http://no.wikipedia.org/wiki/Motorvei:
"... begrepet erstattet av motortrafikkvei, et begrep som også brukes i
Danmark (motortrafikvej) og Sverige (motortrafikled). Dette er veier av
god kvalitet, men de oppfyller ikke samtlige krav for motorveistatus."

vel dette avgjøre om hvilken verdi som skal brukes. E6 i Østfold er
kravet til «motorway» eller ikke.

Hittil har jeg brukt dette som rettesnor her i Østfold, og jeg håper
dette høres fornuftig ut :-)

Espen Talberg