[NUUG kart] Opplasting av GPX-filer (OSM)

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Tue Jan 1 22:31:22 CET 2008

Magne Mæhre wrote:
> Hva gjør dere andre?  Er det noen god grunn til å ikke laste opp tracks,
> og evt. ikke gjøre de tilgjengelig for allmenheten?

Jeg tar og jobber med de lokalt i josm, og laster de opp når jeg er ferdig.

Men før jeg jobber med dem, tar jeg og sletter alle punktene med en
større unøyaktighet enn 2 meter. Dermed slepper enn de 500meter hoppene
sideveis etter en tunell. og drivende punkter i trange sentrumsgater.
Tar også å sletter de dersom de er nærmere enn 10 meter.

Dersom jeg har behov for cropping, tar jeg å bruker gpsman til det.

Opplasting er lurt mhp bevis at det er laget selv. Dette ser ut til å
være et større problem i f.eks. England.

Dersom deler av kartet  blir utfordret om det er kopiert eller ikke, er
det raskt å lage nytt kart fra gpx-filene dersom de allerede ligger inne
på serveren.

Mine skript.
Slette dårlige punkter:
gpsbabel -i gpx -f $1 -x discard,hdop=2 -o gpx -F $(basename $1 .gpx
).del_hdup2.gpx
slette tette punkter
gpsbabel -i gpx -f $1 -x position,distance=10m -o gpx -F $(basename $1
.gpx)--10m.gpx
--
Mike