[NUUG kart] Open Source sw for å behandle shapefiles?

Kjell Are Refsvik kjell.a.refsvik at hiof.no
Wed Jul 2 10:54:15 CEST 2008

Hei,

Jeg skal prøve å lage noen bash shell-scripts for å behandle noen
kartfiler (ESRI shapefiles) og skal ideellt sett prøve å sette
referansepunkter på et kart basert på geo-taggede fotografier (jpeg).

Jeg har bilder med geodata i og kart som dekker området bildene er
tatt i.

Er svært takknemlig for tips til hvor jeg starter letingen etter
programvare som kan hjelpe meg å:

1. Putte koordinater fra JPEG-filer inn på kartet mitt og markere
dette på en eller annen måte
2. Velge projeksjon og lagre ut igjen f.eks en PNG slik at den kan
inkluderes på en nettside.

Mvh,

Kjell Are Refsvik
Mastergradsstudent, Informasjonsteknologi
Høgskolen i Østfold