[NUUG kart] Genere enkelt kart til web/fotoprosjekt

Kjell Are Refsvik kjell.a.refsvik at hiof.no
Thu Jul 10 12:04:41 CEST 2008

Hei alle sammen,

Har mast på flere av dere den siste tiden om generering av enkle
rudimentære kart for et geo-foto prosjekt som er en del av min
mastergrad.

Tittet på flere ulike innfallsvinkler, verktøy og metoder og fant til
slutt en enkel, men for meg tilstrekkelig måte å tegne kart på ved
hjelp av svært enkle data og gnuplot:

http://www.ia-stud.hiof.no/~kjellare/misc/testdata.png

Har funnet en konverteringstjeneste (http://geoconverter.hsr.ch/) som
lot meg konvertere det norgeskartet jeg allerede hadde i
shapefileformat over til .csv og deretter var dette grei skuring.

For et mer utvidet kart skulle det være mulig å laste ned subsett av
planet.osm og konvertere alle XML-data til koordinater og verdier som
gnuplot kan ta tak i, for å lage kartbilder i png-format.

Takk for all hjelp. Full dokumentasjon kommer i den ferdige oppgaven :-)

Kjell Are