[NUUG kart] OSM og Garmin

Steinar Hamre steinarh at pvv.ntnu.no
Thu Jul 10 22:27:02 CEST 2008

On Thu, Jul 10, 2008 at 01:50:28PM +0200, Sverre Didriksen wrote:
> Heisann
>
> Jeg sitter og leser litt om planet.osm og nedlasting av alle data.  Målet
> mitt var å lage et nytt kart til min Garmin GPS. Men så kommer jeg over
> denne websiden som har alt jeg trenger.  OSM-data og Garmin-kart for alle
> land hver for seg! Fantastisk!!
>
> Siden det kanskje er andre der ute som ikke er klar over det så sender jeg
> en mail.
>
> http://downloads.cloudmade.com/

Vet du hvor ofte de oppdateres? (Jeg finner ikke noe om det...
Mulig jeg ikke har lett nok.)

(På en sånn alle-land-i-verden-side burde det vært en ting hvor
du kunne velge ut område, og så få gmapsuppen satt sammen for deg.)

Jeg har i lang tid brukt http://hypercube.telascience.org/planet/
De vet jeg at oppdateres hver dag og jeg kan dobbeltsjekke på siden
hvis jeg er i tvil.

Der er et utdrag av Skandinavia der som er praktisk når jeg lager
mitt kart (Norge + Øst-Trøndelag).

	Steinar