[NUUG kart] nga import -- endringsforslag.

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Tue Jul 15 22:31:37 CEST 2008

Gustav Foseid wrote:

> 2008/7/8 Michael Eric Menk <mikemenk at yahoo.no <mailto:mikemenk at yahoo.no>>:
>
>     Jeg har importert dataene fra nga, og sett litt på dem
>

> Jeg fikk aldri tid til å se på importen i Hordaland, men la merke til
> at Oslo nå er inne.
>
> Det er flere av stedene som er lagt inn som allerede lå i kartet, mer
> nøyaktig plassert. Et eksempel er Ryen Varde. Hvor stor radius brukte
> for å sjekke om samme sted lå inne fra før?

Slikt sjekk ble ikke gjort, fordi det ville blitt så lite treff %, og
enn kan ikke vite om det andre er mere eller mindre nøyaktig, og så har
enn problemer med Statens kartverk sine egne navn, og vil derfor ikke få
treff.

De som folk har lagt inn selv, kan fort lukes ut av de personene, mens
automatiske, må enn ta en vurdering uansett.

Det ble nevnt at det ikke kom til å ble gjort test mot eksisterende
navn, og forslag kom frem å ha alt som hamlet, da det ikke ville
forstyrre de eksisterende byene.

Alle
fylke-hovedstader,hovedstader,kommuner,militære-installasjoner/gammle
fort ble fjernet.