[NUUG kart] Mulig løsning.

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Wed Jul 16 21:51:50 CEST 2008

Einar Ryeng wrote:

> Originaldataene er en flat tekstfil, og det er trivielt å filtrere ut
> med grep e.l. de punktene som har sekundene satt til 00 både i lengde-
> og bredderetning. Filen inneholder i utgangspunktet 84043 punkter, og
> 61861 av dem er på minutt-nøyaktighet. (Da sletter vi i snitt også ett
> av 3600 riktige punkter fordi det tilfeldigvis har sekundene satt til 00
> begge veier)

Vil det si at de ikke har konvertert for noe datum ved konvertering.

> Da gjenstår et datasett på 22182 punkter, som potensielt kan være av god
> kvalitet. Hvordan disse punktene fordeler seg på forskjellige features
> har jeg ikke sett på, ei heller hvor fornuftige de er, men de har
> ihvertfall potensiale. Noen bør uansett gløtte kjapt over dem før
> import.

Høres fint ut. Jeg hadde et annet forslag, men det høres bra ut dette.

Jeg har alle punktene i en posteres database, med ferdig osm data.

men jeg har et bedre forslag, og ikke slette alle. men..

hvis lat og long ikke har sekunder. (må konvertere det fra desimalt til
minutter og sekunder.), skriv ut millitærkordinatene.

Hente ned en planet utsnitt. merke alle disse som slettet, og laste dem
opp. Millitærkordinatene ligger nemlig i som en tag. Dette er muligens
litt mere arbeid, men bedre for serveren.
--
Mike