[NUUG kart] Hva gjør man med feil - Melhus under vann . . .

Helge Hafting helge.hafting at aitel.hist.no
Fri Jul 25 11:37:31 CEST 2008

Jeg gjorde om Gaula og Nidelva fra "coastline" til "Riverbank".

Begge steder ble det problemer. Nidelva var grei nok, på et eller annet
vis var den ene elvebredden blitt borte, når jeg fikset det ble alt bra,
både i navit og osmarender-kartet.

Gaula er det verre med. Melhus er nå "under vann", en hel firkant på
osm-kartet er blå.  Jeg kan ikke finne noe feil i det hele tatt, navit
viser området som det skal (bortsett fra at multipolygon ikke virker i
navit, så de to øyene blir borte.) Men her ser det håpløst ut:
http://openstreetmap.org/?lat=63.2839&lon=10.2723&zoom=13&layers=0B0FTF

Er dette en "kjent feil" man bare må leve med til multipolygon er
bedre støttet? Jeg mener jeg har fulgt oppskriftene her. :-(

Helge Hafting