[NUUG kart] Tettstedsdataene fra SSB

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Fri Jun 20 01:10:33 CEST 2008

Jeg har kaget et skript som parser disse dataene. Skriptet er stygt som fy
(det er flere vitner på denne lista som kan bekrefte at programmering ikke
er min sterke side, men stygge hack kan jeg klare av og til), men det får
jobben gjort. OGR er forresten ikke verdens best dokumenterte bibliotek,
heller.

Inndata er SSB sine filer og utdata er to KML-filer, der den ene plasserer
stedsnavnene i et punkt og den andre inneholder multipolygonet slik SSB
publiserer det.

Så er det bare å finne andre kilder til frie, offentlige geodata. Er det
ikke SSB om har grunnkretsene også?

Filene finnes på:
http://www.foseid.priv.no/gustav/2008/osm/

Mvh,