[NUUG kart] På tide å rydde skiløypene i Bymarka, Trondheim?

Bjorn Munch Bjorn.Munch at sun.com
Sun Jun 22 21:31:00 CEST 2008

On 17/04 13.28, Bernt M. Johnsen wrote:
> Nå rendrer osmarender piste:type=nordic slik at det er mulig å legge
> inn skiløyper saklig også.
>
> I utsnittet http://geo.topf.org/comparison/index.html?mt0=mapnik&mt1=tah&lon=10.4780388&lat=63.3863699&z=13
>
> Finnes følgende varianter:
> highway=footway
> highway=footway;piste:type=nordic
> highway=track
> highway=track;piste:type=nordic
> piste:type=nordics
>
> Det gjenstår litt å ønske på rendringen, men det gjørs i alle fall. I
> Bymarka er det en rekke skiløyper som ikke også bør stå som footway
> [...]

Dette er ikke helt uproblematisk.  Det viser seg nemlig at mkgmap, som
konverterer OSM til Garmin-format, ikke tar "rene" skiløyper.

Jeg fant ut av dette idag da jeg tracket en "ny" sti som gikk opp til
en lysløype. Lysløypa var gjort om til "ren" skiløype altfor tidlig
(korrigert nå), så jeg skjønte ikke bæret fordi den ikke var på
kartet.

Kanskje vi bør me om å få "vintermodus" til mkgmap? :-)

- Bjørn

PS. Hvorfor virker ikke søk på websiden for Nord-Irland?  Den finner
ikke engang (riktig) Belfast ?!?