[NUUG kart] På tide å rydde skiløypene i Bymarka, Trondheim?

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Sun Jun 22 22:30:59 CEST 2008

Hei,

On Sun, Jun 22, 2008 at 09:31:00PM +0200, Bjorn Munch wrote:

> Jeg fant ut av dette idag da jeg tracket en "ny" sti som gikk opp til
> en lysløype. Lysløypa var gjort om til "ren" skiløype altfor tidlig
> (korrigert nå), så jeg skjønte ikke bæret fordi den ikke var på
> kartet.

Det er jeg som har slettet highway=footway på alle stier i Bymarka som
hadde note="Should really be skiway" (eller noe i den dur). Jeg har
gjort det fordi det ellers er nesten håpløst å finne ut hvilke faktiske
stier som er mappet og ikke. (Notatet henger forresten fortsatt igjen, i
tilfelle noen er interessert i å finne tilbake til det samme utvalget av
veier.)

Siden skiløyper har en tendens til å ta snarveier og gå litt utenfor
selve stien, synes jeg det er bedre å fjerne stimarkeringen på ting vi
ikke vet at faktisk følger en sti. Jeg antar forsåvidt det var grunnen
for at notatet ble lagt til i utgangspunktet.

> Kanskje vi bør me om å få "vintermodus" til mkgmap? :-)

Nå har jeg aldri satt mine ben i XSLT, men jeg ville gjettet at noe
slikt er en triviell transform av dataene før de går inn i mkgmap.

--
Einar Ryeng