[NUUG kart] På tide å rydde skiløypene i Bymarka, Trondheim?

Bjorn Munch Bjorn.Munch at sun.com
Sun Jun 22 23:57:45 CEST 2008

On 22/06 22.30, Einar Ryeng wrote:
> Hei,

> Det er jeg som har slettet highway=footway på alle stier i Bymarka som
> hadde note="Should really be skiway" (eller noe i den dur). Jeg har
> gjort det fordi det ellers er nesten håpløst å finne ut hvilke faktiske
> stier som er mappet og ikke. (Notatet henger forresten fortsatt igjen, i
> tilfelle noen er interessert i å finne tilbake til det samme utvalget av
> veier.)

Ehem, det var jeg som la inn den note'n som ver ment å være
midlertidig.  Jeg har senere fjernet dem, senest idag...... men der
jeg fjernet dem har jeg samtidig verfisert om de er sti eller ikke.

> Siden skiløyper har en tendens til å ta snarveier og gå litt utenfor
> selve stien, synes jeg det er bedre å fjerne stimarkeringen på ting vi
> ikke vet at faktisk følger en sti. Jeg antar forsåvidt det var grunnen
> for at notatet ble lagt til i utgangspunktet.

Min erfaring fra Bymarka er at hvis det først er sti og løype langs
samme trase, så følger de hverandre stor sett hele veien.  Men det
ville nok vært best å ikke markere skiløypene som "footway" i
utgangspunktet.

- Bjørn