[NUUG kart] NGA import.

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Mon Jun 30 14:21:01 CEST 2008

Det er varierende feil på punktene,

endel av de treffer perfekt. Mens noen andre, særlig SMÅ stedsnavn.
(f.eks. 10 sekunder å kjøre gjennom hvis du følger fartsgrensen) kan
være f.eks. 1.4 km feil, slik som kleven i Mandal

TIGER importen inholder også feil.Den har en tiger:reviewed=no, som
slettes når noen har kontrollert den

Her kan det gjøres tilsvarende.

note:nga:reviewed:name=no
note:nga:reviewed:osmtags=no
note:nga:reviewed:position=no
note:nga:dsg=MT (Mountain)'
note:nga:modify_date=1997-03-03
source='NGA: mgrs=34WFD0497446183'
note='FIXME: Bulk import, chk: name, spelling, osm-tags and
                placement/existence/duplicate'

Jeg finner disse dataene veldig nyttige, jeg vet at det er en liten bygd
der inne, den er så liten at det ikke står noen navn node sted. Og det
er lite nok av bebyggelse der inne, at jeg kan flytte den.

Jeg vil vell si at dataene er omtrent like bra som kystlinjen. (dog ikke
brudden slik som den var.)

Jeg kommer til å slette alt som er merket som militært, grunnet lov om
militære hemmeligheter.

Må dog si at dette er offentlig informasjon som blir gitt ut av den
amerikanske stat.
--
Mike