[NUUG kart] Frigjøring av kart på forbrukerinspektørene

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri May 9 18:10:15 CEST 2008

Hei.  NUUG er kontaktet av en som jobber i NRKs forbrukerinspektørene,
som jobber med å lage en reportasje om hvorvidt offentlig geodata skal
være gratis i bruk.  Han har lagt merke til at NUUG sendte inn
høringsuttalelse om tema i forbindelse med offentlighetsloven, og vil
gjerne høre mer om hvilke tjenester som bruker kart, og hvilke som vi
kunne hatt i Norge om kartverkets kart var fritt tilgjengelig.

Jeg har sent ham et svar og sagt at jeg tror han bør møte kartrgruppen
til NUUG.  Noen som har innspill?  Henvendelsen finnes på
tilgjengelig for alle NUUGs medlemmer (tilgang gis fortløpende etter
hvert som folk ber om det via RT).

Vennlig hilsen,