[NUUG kart] tracking med mobiltlf, bluetooth

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Mon May 26 22:54:35 CEST 2008

Johan Ur Riise wrote:
> Jeg har prøvd Gps Track nå, det ser ut til være det a) enkelt og b) GPL.

Programmet er UBRUKLIG for OSM.

den lagrer ikke kvalitetdata- dvs at det er ikke noe måte å filtrere
vekk trackes som er f.eks. 100m på avveie, for ikke å snakke om 1km,
eller 50km som er det verste hoppet jeg har opplevd.

Men en trang dal, vei med skog vedsidenav, eller i byer, er ikke det
unormalt med så mye avvik at dataene lagret fra GPSTRACK 1.1 er
ubrukelige. Her snakker jeg ikke om hopp, men om flere mil med 500m+
avik på dataene tur retur på samme vei.

med kvalitetdata kan enn f.eks. kjøre
gpsbabel -i gpx -f $1 -x discard,hdop=2 -o gpx -F $(basename $1 .gpx
).del_hdup2.gpx

Jeg holder på å finne gammle trackes uten kvalitetsdata, og sletter dem
fra systemet...

(Beklager dersom noen syntes at denne mailen er litt krass, er blitt så
lei av mine egne trackes som jeg har laget med f.eks. gpstrack, når jeg
fant ut hvor elendig de var...)
--
Mike