[NUUG kart] tracking med mobiltlf, bluetooth

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue May 27 09:31:51 CEST 2008

Michael Eric Menk <mikemenk at yahoo.no> wrote on 26.05.2008 22:54:35:

> [...]
GPL.

> [...]
> unormalt med så mye avvik at dataene lagret fra GPSTRACK 1.1 er
> ubrukelige. Her snakker jeg ikke om hopp, men om flere mil med 500m+
> avik på dataene tur retur på samme vei.
>
> med kvalitetdata kan enn f.eks. kjøre
> gpsbabel -i gpx -f $1 -x discard,hdop=2 -o gpx -F $(basename $1 .gpx
> ).del_hdup2.gpx
>

> Jeg holder på å finne gammle trackes uten kvalitetsdata, og sletter dem
> fra systemet...
>
> (Beklager dersom noen syntes at denne mailen er litt krass, er blitt så
> lei av mine egne trackes som jeg har laget med f.eks. gpstrack, når jeg

Hei

Side det faktisk er veldig viktig at kvaliteten på dataen er bra er det
flott at noen sier ifra med klare ord av og til. Bra å ha litt fokus på
det også.

Jeg mener å huske at det på wikien et sted var anbefalt at man bare brukte
data når GPSen viste et beregnet avvik på maks 6 meter.  Det kan jo være
en grei retningslinje uansett hva man bruker av utstyr.