[NUUG kart] Flere OSM kartdata-samlere...

Kjell Are Refsvik kjell.a.refsvik at hiof.no
Mon Oct 6 14:34:26 CEST 2008

Dette innspillet kan fort virke veldig politisk ukorrekt, men har noen
begynt å se på muligheten for å utnytte det raskt voksende markedet av
iPhone 3G der ute for å drive kartleggingsarbeid?

Uavhengig av hvor åpen plattformen i seg selv er, så kunne jo et
relativt stort antall telefoner der ute (over 40.000 i Norge ifølge
noen) gjøre positive ting for saken (OSM)?

Kunne selv tenke meg en app som gjorde terskelen for meg og mine til å
samle data lavere og grensesnittet for å tagge og levere inn data
enklere.

Er det noen som har tenkt tanken på en OSM iPhone app, eller
provoserer jeg bare med dette utsagnet?

Mvh,

Kjell Are Refsvik