[NUUG kart] Flere OSM kartdata-samlere...

Vidar Gundersen vibrog+no.nuug.kart at gmail.com
Wed Oct 8 09:27:10 CEST 2008

Kjell Are Refsvik:
> Har brukt pathtracks og den fungerer fint. Jeg tror imidlertid at
> kombinasjonen stort volum, og et hyggelig brukergrensesnitt gjør
> iPhone 3G til et spesielt egnet verktøy til å spre OSM-arbeid vil en
> brukergruppe som ikke er så teknisk orienterte som den klassiske
> smartphonebrukeren og at et spesialverktøy i så måte er å foretrekke.

hvor nøyaktig er sporing gjort med en iPhone?

dere har sikkert god oversikt over egnet programvare til iPhone, men jeg kan
uansett nevnte at en ressurs for å finne programmer er iusethis:
http://iphone.iusethis.com/search?q=gps

> Er det noen som har tenkt over og funnet løsninger denne typen
> "perifer deltakelse" (http://en.wikipedia.org/wiki/Legitimate_peripheral_participation
> ) for å innlemme nye brukergrupper og få fart på kartleggingen?

jeg tenkte litt på at en gpslogger med god mottaker, minne og
automatisk opplasting når den finner et wlan (a la Eye-Fis SD-kort)
hadde vært en kjekk sak å utstyre ikke-datainteresserte med.