[NUUG kart] Fwd: Trillestier i Nordmarka

Kjell Arne Olsen kjarnol at gmail.com
Thu Oct 9 11:00:04 CEST 2008

---------- Forwarded message ----------
From: Kjell Arne Olsen <kjarnol at gmail.com>
Date: 2008/10/9
Subject: Re: [NUUG kart] Trillestier i Nordmarka
To: Vidar Gundersen
<vibrog+no.nuug.kart at gmail.com<vibrog%2Bno.nuug.kart at gmail.com>

2008/10/1 Vidar Gundersen
<vibrog+no.nuug.kart at gmail.com<vibrog%2Bno.nuug.kart at gmail.com>

> dokumentere
>
> det er det absolutt et behov for nå:
> i dag så jeg at tracktype=grade1-5 fikk status "Abandoned":
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Proposed_features/grade1-5

Det er vel heller forslaget som er foreldet i og med det som er foreslått
der allerede er allment tatt i bruk, eller har jeg misforstått?

Jeg vil forresten gjerne være med på å lage sykkelstikart! Men oppdaget at i
mitt område (Hedmarken, nærmere bestemt Ringsaker, Hamar) var det jo nesten
å begynne fra scratch, så jeg har måtte begynne med veinettet. Har fått
gjort litt de siste to-tre ukene i hvert fall, så får vi se hvordan det
utvikler seg. Er i høyeste grad nybegynner og har mye å lære. Har f.eks
tagget stier som highway=path, mens jeg nå i ettertid ser at det ser ut som
det er footway som blir brukt. Grensedragningene mellom grusveier av ymse
kvalitet (som det er MYE av herover), kjerreveier og stier er ikke lett,
synes jeg. Strekningen Sognsvann - Ullevålseter er nevnt i tråden her, og
den er vel noe mer enn en trillesti?

Ser også at traséen for Birkebeinerrittet er lagt inn, med mye
track-tagginger der jeg ville ha brukt highway=unclassified.

Og er det noen som har tilbakemeldinger på det jeg har gjort, så setter jeg
pris på det!

Kjell Arne Olsen