[NUUG kart] Birkebeinerrittet

Dag Bjerkeli dag at jodalin.org
Mon Sep 8 13:00:48 CEST 2008

Vidar Gundersen said the following on 08. sep. 2008 09:39:
> Dag Bjerkeli:
>
>     jeg har et spørsmål om hvordan
>     en best merker av en slik løype. Veikvalitet ol. er en ting, men
>     en måte
>     som setter en i stand til
>     på ett eller annet tidspunkt å kunne trekke ut hvor nettop
>     birkebeinerløypa går/gikk?
>

> Gustav Foseid:
>
>     Lag en relasjon med
>     network=mtb
>     route=bicycle
>     type=route
>     eventuel med name=Birkebeinerrittet
>

> Jeg har noen mindre innvendinger til dette, dessverre.
> [...]
Jeg tror det kan være av forholdsvis bred interesse av å se hvor et
rimelig statisk
ritt går i terrenget.  Endel av de større rittene har kart, men mindre
ritt tilbyr ikke
det. Kan være at OSM ikke er det riktige fora for denne type
informasjon, men jeg
har følelsen av det.  Selv om traseen blir endret noe med ujevne mellomrom.

name=Birkebeinerrittet vil vel bare gjelde relasjonen, og ikke
elementene i relasjonen?

Dersom en kunne tagge datoen, så ville en jo kunne bruke OSM for å se
endringene som
har blitt gjort på rittet.

Birken har jeg laget relasjon på allerede, men det er jo noe som en kan
gjøre om på. For de
andre rittene holder jeg igjen til det kommer noe mer innspill rundt dette.

dag