[NUUG kart] Fuktig i Østfold

Vidar Gundersen vibrog+no.nuug.kart at gmail.com
Sat Sep 20 16:08:01 CEST 2008

2008/9/20 Gustav Foseid <gustavf at gmail.com>:
> Jeg har aldri helt fått taket på hvordan mapnik lager kystlinje, men noe er
> definitivt rat i Østfold:
> Noen som vet hva som kan være feil?

ja, jeg som endret Femsjøen fra coastline til water, uten
å endre øyene fra coastline til land,layer=1, tipper jeg.
det er fikset for to dager siden, men resten av Haldenvassdraget
ligger fortsatt som coastline, ikke water.

det gjelder Øyeren ved Lillestrøm/Glomma også har jeg sett.

jeg mener water er å foretrekke, fordi det rendrer bedre med
Kosmos og mkgmap, i tillegg til at det er mer beskrivende i
forhold til at vi snakker om innsjøer og ferskvann.

Vidar___