[NUUG kart] Merke fylkesveier med is_in=NavnPåFylke?

Magne Mæhre magne at samfundet.no
Tue Sep 23 08:43:45 CEST 2008

Gustav Foseid wrote:

>     Jeg har lest <http://wiki.openstreetmap.org/index.php/No:Map_Features>
>     som svarte på de fleste spørsmålene jeg hadde (og ikke hadde). Jeg
>     lurer likevel på om det ikke burde vært en is_in=NavnPåFylke for
>     fylkesveier av samme grunn som man bruker is_in=Norway for riksveier:
>

> Generelt så tror jeg det er mange som glemmer å bruke is_in, men å legge
> inn is_in=fylkesnavn på fylkesvegene er en god ide. Dette er jo et
> fritekstfelt, uten noen spesiell struktur.

Selv pleier jeg å bruke is_in en god del, og da gjerne på formatet

    is_in=[[kommune,]fylke,]Norway

Jeg tar altså alltid  med "Norway", og så tar jeg med mer nøyaktig
informasjon der jeg har det, eller der det er relevant.  Jeg ser for meg
at en person som f.eks søker opp "Bergen" gjerne også vil vite at det
er Bergen i Norge jeg snakker om, og ikke en av 10-15 andre i verden.

--Magne