[NUUG kart] Fuktig i Østfold

Helge Hafting helge.hafting at aitel.hist.no
Thu Sep 25 10:31:54 CEST 2008

Sverre Didriksen wrote:
[...]
> Jeg har også opplevd at dette skjer hvis ways ikke henger sammen, dvs at
> siste punkt i en way bare ligger oppå første punnk i påfølgende way.

Stemmer, men i dette tilfellet visste jeg at det ikke kunne være slik.
Elven var der allerede, men i form av (feilfri) kystlinje. Jeg bare
klippet elveløpet løs fra resten av kysten,  skjøtet sammen kystlinjene
tvers over elveløpet, og skjøtet sammen elvebreddene langs samme linje.
Deretter var det bare å endre fra coastline til riverbank, jeg lagde
ingen nye punkter. Uansett rettet det seg når jeg la til coastline i
tillegg til riverbank.

Helge Hafting