[NUUG kart] Turkart seminar

Vidar Gundersen vibrog+no.nuug.kart at gmail.com
Sun Sep 28 14:36:39 CEST 2008

Jeg har greid å få noen stisyklister interessert i å bidra på OpenStreetMap, og
jeg har lovt å holde en liten workshop for dem for temaet
OpenStreetMap hiking maps for singletrack mountain biking use in Norway
(godt oversatt til norsk).

Bidrag fra stisyklister for å lage markakart er verdifullt fordi GPS bruk
der er økende, stisyklister tilbakelegger større avstander enn fotgjengere,
det er lettere å trace sykkelspor enn fotspor og markakjennskapen deres er god.

Temaer bør bli
- OSM GPP.
- Bruk av JOSM.
- Relevante merkelapper.
- Hvordan bidra (med og uten GPS).
- Bruk av Kosmos til custom rendring.

Jeg vil gjerne ha med meg en mer erfaren OSM-bidragsyter enn meg selv
for faglig støtte. Jeg klarer meg bra i OSM sammenheng, men har ikke vært
med lenge nok til å ha det helt store overblikket.

Noen som ønsker å stille opp på det? Eller bare være med?
Det bør bli i Oslo-området en gang i november eller januar, tror jeg.