[NUUG kart] layer og tunneler/broer

Hans F. Nordhaug Hans.F.Nordhaug at hiMolde.no
Thu Aug 20 11:16:17 CEST 2009

Hei!

Jeg bruker Validator-tillegget i JOSM og den er ikke veldig happy med
alt jeg har gjort. Mulig den er litt pirkete, men jeg liker at ting
gjøres rett - varig XML-skade ;-)

1) Broer som krysser elv: Jeg trodde det ikke var nødvendig å angi
layer, men det er vel feil. Er "layer=1" på broa er korrekt?
2) Tunneler som har vei som krysser over: Jeg trodde det ikke var
nødvendig å angi layer, men det er vel feil. Er "layer=-1" på tunnelen
riktig eller "layer=1" på veien som krysser over korrekt?

Jeg baserer meg på at "layer=0" er implisitt/standard, ikke sant?

Mvh Hans / hansfn