[NUUG kart] Turistforeningshyttene

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Fri Dec 11 20:42:57 CET 2009

On Fri, Dec 11, 2009 at 12:31:44PM +0100, Sverre Didriksen wrote:

> Problemet med at wikien ikke er oppdatert eller stadig er under endring er
> jo at folk tagger de samme tingene forskjellig, slik som nå er tilfelle
> for DNT-hyttene.

Jepp, det er et problem, men jeg tror det kommer naturlig med dynamiske
systemer og at alternativet ville vært stagnasjon. Normalt er det snakk
om små datamengder og det er (etter min mening) lite trøblete i praksis.

> Det hadde vært veldig fint om noen hadde tatt jobben med å oppdatere info
> om tagging av DNT-hyttene på vår norske wiki på
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Map_Features.

Burde nok det. Samt gått over hva som er på kartet og føre det til
en konsistent tilstand. Det bør ikke være fryktelig mye å endre, for det
er på verdensbasis bare tagget 55 tourism=cabin mot over 2600
tourism=alpine_hut. Muligens litt mer jobb å sortere ut betjente
turistforeningshytter fra andre guest_house dersom ikke operator er
satt.

Om noen er sterke motstandere av dette så si gjerne fra før jeg kaster
bort for mye tid.

--
Einar Ryeng