[NUUG kart] Møte med UD om grensa Norge-Finland

Øystein Steimler oystein at apropost.net
Thu Jan 1 20:00:43 CET 2009

Øystein F. Steimler wrote:

> Jeg har begynt å grave litt, og har noen planer klare. Ser ut som om jeg
> kan lage noen strukturerte data av det. Noen andre som holder på med det
> også?

Nå har jeg mekket noen gaffa-script som spytter ut en .osm. Tenkte jeg
skulle legge på litt tagging i scriptet før jeg laster filen opp til OSM.

Jeg har lagt inn noen notes om at dette er "offisielle posisjoner" og at
folk dermed ikke bør flytte disse grensene etter eget hjerte, samt
hvilke land som ligger rundt.

Jeg tagger også nodene som man_made=cairn, siden det tydeligvis er litt
spesielt. Ref blir satt til røysnummeret (er det noe prefiks som bør
brukes?) Er det interessant å legge inn byggeåret? Er det noen vanlig
måte å gjøre slikt på?

Noen andre innspill? (eventuelt fargeforslag til sykkelskuret?)

.øs