[NUUG kart] Kongsberg nesten komplett?

Erik Johannessen erij at online.no
Thu Jan 29 00:11:17 CET 2009

Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com> writes:

> [Sverre Didriksen]

> Det ser jo veldig bra ut.  :)

Takk. Det er et par andre brukere som også har gjort litt.

> Sammenlignet med Google Maps er det jo mange flere detaljer med på
> OSM, jamfør

Ja, dessuten er nok kartgrunnlaget til google minst et par år gammelt
(bla ble. jernbanesporet inn i Kongsberg Næringspark nedlagt/fjerner for
ganske mange år siden).

> Ser dog at litt i Spilengrenda og Bavergrende,

Jeg har definert de til å være utenfor byen så langt.  Planen er å ta
det området til sommeren eller om det skulle bli mildt en dag med fint
sykkelføre (jeg kartlegger med sykkel og gps).

> samt veier internt i Kongsberg Næringspark mangler.

Ja, skal ta de en dag.  Har ikke prioritert det så langt siden hele
næringsparken har adgangskontroll og besøkende uansett må følges rundt
av noen som er ansatt i en av bedriftene der.

> Også noen små stikkveier i sentrum som kun finnes på Google Maps, ser
> det ut til.

Som Gustav Foseid nevner så er mange av disse stikkveiene (om jeg
forstår deg riktig) innkjørsler til eneboliger eller evt. til kontorbygg
etc.  Skal sjekke opp litt rundt dette utover for å se om det er noen av
disse som kan kartlegges uten å være inne på gårdsplassen til folk.

Ellers vet jeg at det mangler noen gårdsveier og veier inne på et par
andre industriområder.

kart.gulesider.no har forøvrig en del bedre kart en google for
Kongsberg.  Imidlertid har de også en del mangler og veier som er
direkte feilkategorisert (tegnet vanlig vei der det er gang- og
sykkelvei bla).

På den annen side har gulesider alle bygninger med adresse, noe som
openstreetmap mangler.  Har ikke planer om å legge inn slikt.  Satser
nok heller på å få inn mye av stinettverket rundt byen i løpet av
sommeren.

-Erik
--
/d{def}def/m{mul}d/a{add}d/q{repeat}d/y 1 d 300{/x 1 d 600{/c x 600 div 4 m 2
sub d/z y 300 div 2 m 1 sub d/r 0 d/i 0 d/t 0 d{t 1 le{/n r r m i i m sub c a