[NUUG kart] Kongsberg nesten komplett?

Erik Johannessen erij at online.no
Thu Jan 29 00:23:05 CET 2009

Gustav Foseid <gustavf at gmail.com> writes:

> Jeg ville kanskje tatt en ekstra titt på om noen veger mangler før jeg
> oppdaterte fra 99% til 100%.

Hehe...jeg var kanskje litt offensiv der, men på den annen side synes
jeg hovedjobben med veinettet i byen er gjort.  Om det er noe som
mangler vil jeg heller se på det som en bug enn at det bare er 99%
ferdig (ellers er jeg redd det blir vanskelig å komme fra 99% til 100%
noen gang).

> Samtidig bruker Google de relativt grove dataene fra N250 til jernbane og
> vann. Her er jo OSM-dataene betydelig bedre på de fleste stedene.

Jeg har sett litt på resten av Sørlandsbanen (den er vel stort sett bra
der folk lett kan justere den i forhold til veier etc), Bratsbergbanen
og Breviksbanen i osm.  Det er ganske mye forbedringspotensiale.

Jeg prøvde å logge Bratsbergbanen med GPS, men det funka skikkelig
dårlig.  Mulig det er pga. at den mye av strekningen ligger i en trang
dal.  Eller er det generelt vanskelig på tog pga. vognene og
høyspentledningen som lager mye støy?

> Neste steg er kanskje litt flere amenities og slikt, samt navngi
> boligområder (noe det mangler mye av i OSM, imho)?

Ja, planlegger å legge inn litt slikt utover.  Har bla. lyst til å få
inn alle bussholdeplassene her (eller hvertfall alle langs E134).

Ellers er det stier (og stikart for terrengsykling) som er den egentlige
motivasjonen min for å holde på med osm.  Måtte bare få inn litt veier
først så jeg har noe å koble stiene til :)

-Erik
--
/d{def}def/m{mul}d/a{add}d/q{repeat}d/y 1 d 300{/x 1 d 600{/c x 600 div 4 m 2
sub d/z y 300 div 2 m 1 sub d/r 0 d/i 0 d/t 0 d{t 1 le{/n r r m i i m sub c a